Άραγε ο Ιησούς θεραπεύει ανθρώπους χωρίς την πίστη; Ας απομυθοποιήσουμε τους μύθους για τη θεραπεία εκ πίστεως.
Μερικοί πιστοί επικεντρώνονται αποκλειστικά στην πίστη, σαν το κλειδί για τη θεραπεία. Όμως ο Ιησούς θεράπευσε πολλούς που προφανώς δεν είχαν πίστη. Μερικοί θεραπεύτηκαν επειδή οι φίλοι τους είχαν πίστη. Άλλοι ήταν δεμένοι από δαιμονικά πνεύματα και θεραπεύτηκαν με εξορκισμό, ακόμα και παρά τη θέλησή τους.
Η αλήθεια είναι ότι ο Θεός θεραπεύει. Ο μύθος είναι ότι ο Θεός πάντα θεραπεύει τώρα, με την πρωτοβουλία της πίστης μας.
Ο διδάσκαλος της πίστης Frederick K.C. Price έχει διακηρύξει: «Η έβδομη μέθοδος για να λάβεις θεραπεία - [η οποία] πιστεύω είναι το υψηλότερο είδος πίστης - είναι ο υψηλότερος τρόπος για να λάβεις θεραπεία... Αν πιστεύεις, την λαμβάνεις, θα ομολογήσεις ότι: ‘Δόξα το Θεό, πιστεύω ότι θεραπεύτηκα. Πιστεύω ότι έχω λάβει τη θεραπεία μου... Πιστεύω ότι αυτό συνέβη. Πιστεύω ότι μπορώ να βαδίσω στη θεϊκή υγεία όλες τις μέρες της ζωής μου'. Διαβάζεις για έναν άνθρωπο που ποτέ δεν θα αρρωστήσει, και εγώ δεν είμαι αλαζονικός».
Εδώ ο μύθος έχει ανακατευτεί με την αλήθεια. Το υψηλότερο είδος της πίστης είναι, «Εγώ πιστεύω στον Ιησού», όχι απλώς, «Εγώ πιστεύω».
Είναι αλήθεια ότι η πίστη πρέπει να είναι η πρωτοβουλία μας. Αλλά ακόμα και η πρωτοβουλία μας έρχεται μέσω της παρακίνησης του Αγίου Πνεύματος: «Κανείς δεν μπορεί να πει ότι ο Ιησούς είναι Κύριος παρά μόνον μέσω του Αγίου Πνεύματος» (Α' Κορινθίους 12:3). Η πίστη μας, μας βοηθάει να λάβουμε θεραπεία, όπως ακριβώς και η έλλειψη πίστης εμποδίζει τη θεραπεία. Αλλά η θεραπεία δεν εξαρτάται από την πίστη. Η θεραπεία εξαρτάται από τον Θεραπευτή.
Η θεραπεία είναι το θέλημα του Θεού. Ο Καναδός ευαγγελιστής Peter Youngren έγραψε: «Ο Ιησούς σαφώς μας δείχνει ότι το θέλημα του Θεού είναι η θεραπεία... ο Λόγος του Θεού διακηρύττει ότι μεγάλα πλήθη Τον ακολουθούσαν, Και Αυτός τους θεράπευσε όλους» (Ματθ. 12:15). Όταν ο Ιησούς τους θεράπευσε όλους, προφανώς έκανε το θέλημα του Πατέρα Του, επειδή έκανε μόνον αυτό που ο Πατέρας ήθελε, Αυτός να κάνει.
Ο Youngren προσθέτει: «Γι’ αυτό μπορείς να έρθεις με θάρρος ζητώντας από τον Θεό να σε θεραπεύσει. Ο Θεός είναι στο πλευρό σου. Αυτός θέλει το καλύτερο για σένα. Αυτός είναι καλός».
Έτσι, αν ο Θεός θέλει όλοι να θεραπευτούν, τότε μπορεί η πίστη σου να κινήσει το χέρι Του για να σε θεραπεύσει; Σύμφωνα με τα λόγια της διαφήμισης του εταιρείας ενοικίασης αυτοκινήτων Hertz: «Όχι ακριβώς!».
Η πίστη σου Τον κινεί για να σε σώσει (δες Ρωμαίους 10:9-13; Εφεσίους 2:8). Και στη σωτηρία σου είναι η θεραπεία σου: «Για να εκπληρωθεί αυτό που ειπώθηκε από τον προφήτη Ησαΐα, λέγοντας: ‘Αυτός πήρε τις ασθένειές μας και βάσταξε τις αρρώστιές μας’» (Ματθαίος 8:17; Ησαΐας 53:4-6).
Αλλά η πίστη σου δεν επιφέρει τη θεραπεία σου τώρα. Όταν έχεις θεραπευτεί, αυτό βασίζεται εντελώς στους κυρίαρχους σκοπούς του Θεραπευτή.
Μελέτησε αυτό το βιβλικό παράδειγμα. Στον Ιωάννη 5 ο Ιησούς θεράπευσε έναν παραλυτικό στη δεξαμενή της Βηθεσδά παρόλο που ένα πλήθος συνωστιζόταν στο μέρος αυτό καθημερινά για να θεραπευτεί. Γιατί θεραπεύτηκε ένας άνθρωπος τη στιγμή εκείνη, ενώ οι άλλοι όχι;
Το Ιωάννης 5:19 δίνει την απάντηση, όταν ο Ιησούς ομολόγησε, «Σας διαβεβαιώνω απόλυτα, ο Υιός δεν μπορεί να κάνει τίποτε από μόνος του, αν δεν βλέπει τον Πατέρα να το κάνει αυτό, επειδή, όσα κάνει Εκείνος, αυτά παρόμοια κάνει και ο Υιός».
Ο μελετητής της Βίβλου Jack Deere παρατηρεί σωστά ότι η πρωτοβουλία για το θαυματουργικό στη διακονία του Ιησού δεν αρχίζει με Αυτόν αλλά με τον Πατέρα. «Αυτός θεράπευε μόνον τους ανθρώπους που έβλεπε ο Πατέρας Του να θεραπεύει», γράφει ο Deere. «Ο μόνος ακλόνητος λόγος για τη θεραπεία του παραλυτικού, που μπορούμε να βγάλουμε από τα συμφραζόμενα του Ιωάννη 5, είναι ότι ο Πατέρας το ήθελε, και ο Ιησούς εκτέλεσε το θέλημα του Πατέρα Του... Τελικά ερχόμαστε αντιμέτωποι με το συμπέρασμα ότι μερικές φορές ο Κύριος κάνει θαύματα για τους δικούς Του κυρίαρχους σκοπούς, χωρίς να δίνει κάποια εξήγηση για τις ενέργειές Του στους ακόλουθούς Του».
Ο δεύτερος μύθος σχετικά με τη θεραπεία είναι ότι αν μείνεις σταθερός στην πίστη, θα θεραπευτείς σωματικά εν καιρώ. Ο Ken και η Gloria Copeland έχουν διακηρύξει ότι η θεραπεία θα έρθει αν έχουμε πίστη στην καρδιά μας και το Λόγο του Θεού στο στόμα μας. Αλλά, προσθέτουν: «Μπορεί να πάρει χρόνο για να εκδηλωθεί η θεραπεία στο σώμα σου. Έτσι στάσου σταθερός στην πίστη, ευχαριστώντας τον Θεό μέχρις ότου αυτή εκδηλωθεί. Επικεντρώσου στο Λόγο του Θεού, όχι στα σωματικά συμπτώματα».
Σε τι «στεκόμαστε σταθεροί»; Ο «βράχος» πάνω στον οποίο στεκόμαστε δεν είναι η πίστη ή η θεραπεία, αλλά μόνο ο Χριστός - ο Θεραπευτής. Στην Εβραίους 10:23 νουθετούμαστε να κρατάμε την ομολογία της πίστης μας ασάλευτη. Αλλά σε τι είναι η ομολογία της πίστης; Σίγουρα, δεν είναι στην πίστη ή στη θεραπεία.
Πρόσεξε ότι η πίστη σου δεν είναι στην ίδια την πίστη - ή, ακόμα χειρότερα, σ’ έναν διδάσκαλο πίστης! Το να πιστεύεις απλά πολύ δυνατά, για μεγάλο χρονικό διάστημα, αυτό δεν θα σε δυναμώσει ούτε θα παρακινήσει τη θεραπεία σου. Εκτελώντας διανοητικές ασκήσεις για να «κρατηθείς στο θαύμα σου», αυτό δεν θα κάνει τη θεραπεία σου να εκδηλωθεί τώρα.
Τι είναι λοιπόν πίστη; Είναι κάτι περισσότερο από το να πιστεύεις στην καρδιά σου ότι ο Θεός θεραπεύει. Η αλήθεια είναι ότι ο Θεός είναι ο Θεός που θεραπεύει. Πίστη είναι εμπιστοσύνη στον Θεό που θεραπεύει. Πίστη είναι μια ριζική, απόλυτη παράδοση στον Θεό που θεραπεύει. Πίστη δεν είναι να κρατηθείς σφικτά για τη θεραπεία σου, αλλά να κρατηθείς σφικτά στον Θεό που μπορεί να κάνει το αδύνατο.
Η αλήθεια είναι ότι η θεραπεία σου μπορεί να εκδηλωθεί στην αιωνιότητα, όχι εγκαίρως. Αν η εμπιστοσύνη σου είναι στον Θεό που θεραπεύει, τότε όταν σε θεραπεύει, αυτό πρωτίστως ανήκει στον Θεραπευτή. Σίγουρα θα Τον ευχαριστήσεις αν σε θεραπεύσει σήμερα. Αλλά αν η θεραπεία σου έρθει μετά τον θάνατο στην αιωνιότητα, θα Τον δοξολογήσεις άραγε τώρα γι’ αυτήν;
Ο Παύλος, αυτό ακριβώς έκανε: «Θάνατε, που είναι το κεντρί σου; Άδη, που είναι η νίκη σου; Το κεντρί του θανάτου είναι η αμαρτία, και η δύναμη της αμαρτίας είναι ο νόμος. Αλλά χάρη στον Θεό, ο οποίος μας δίνει τη νίκη διάμεσου του Κυρίου μας Ιησού Χριστού. Ώστε, αγαπητοί μου αδελφοί, γίνεστε στερεοί, αμετακίνητοι, περισσεύοντας πάντοτε στο έργο του Κυρίου, γνωρίζοντας ότι ο κόπος σας δεν είναι μάταιος εν Κυρίω» (Α' Κορινθίους 15:55-58).
Ο τρίτος μύθος σχετικά με τη θεραπεία, είναι ότι αν απλώς ομολογήσεις τη θεραπεία σου, θα θεραπευτείς αμέσως. Αλλά, θα πρέπει να ομολογήσεις τον Θεραπευτή, όχι τη θεραπεία σου.
Στο βιβλίο του με μεγάλη εκδοτική επιτυχία, «Η Βίβλος θεραπεύει», ο Dr. Reginald B. Cherry μάς ενθαρρύνει να «μιλήσουμε στο βουνό» της αρρώστιάς μας, όταν προσευχόμαστε. Αυτό είναι σημαντικό στην προσευχή. Αλλά με το να προσευχηθούμε γι’ αυτό ή να μιλήσουμε γι’ αυτό, αυτό δεν θα κάνει να εκδηλωθεί η σωματική θεραπεία τώρα.
Η θετική ομολογία δεν επιδρά στη θεραπεία. Αν αυτό ήταν αλήθεια, τότε όποιος πιστεύει στις διανοητικές ασκήσεις της σκέψης επί της ύλης, θα μπορούσε να θεραπεύει ανθρώπους. Μόνον ο Ιησούς θεραπεύει.
Η ομολογία μας θα έπρεπε να είναι γι’ Αυτόν, όχι ότι είμαστε τώρα θεραπευμένοι. Ο Ιησούς προειδοποίησε αυστηρά: «Καθένας, λοιπόν, που θα με ομολογήσει μπροστά στους ανθρώπους, θα τον ομολογήσω κι εγώ μπροστά στον Πατέρα μου που είναι στους ουρανούς. Όποιος, όμως, με αρνηθεί μπροστά στους ανθρώπους, θα τον αρνηθώ κι εγώ μπροστά στον Πατέρα μου που είναι στους ουρανούς» (Mατθαίος 10:32-33).
Είναι καιρός να πετάξουμε τα ψέματα που σκεπάζουν την αλήθεια σχετικά με την πίστη και τη θεραπεία. Είναι καιρός να αγκαλιάσουμε τις βιβλικές αλήθειες που γκρεμίζουν επιπόλαιους μύθους και μας φέρνουν ελευθερία στο να εμπιστευόμαστε με βεβαιότητα τον Θεό.
Larry Keefauver
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου